Dit is het archief van het forum van Branko's Tekstadventure Homepage. Er kan niet meer worden gepost.

Anti-spam

Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Algemeen
Bekijk vorig onderwerp :: Bekijk volgend onderwerp  
Auteur Bericht
admin
Deity

Lid geworden: 08 Jan 2005
Postings: 6

Gepost: Don 09 Feb 2006, 2:07 am    Onderwerp: Anti-spam  

Dit board ontvangt ongeveer vijf keer zoveel geregistreerde spammers als fatsoenlijke bezoekers. Ik zou dit probleem kunnen ondervangen door technische maatregelen, maar wil dit board zo lang mogelijk zo open mogelijk houden.

Daarom heb ik twee maatregelen genomen die voor jullie, de bezoekers, het verblijf hier prettiger moeten maken.

1) Sinds vandaag is PW moderator. Dat betekent dat hij/zij de mogelijkheid heeft onwelvoeglijke berichten te wissen of te bewerken. Zie de FAQ om te lezen wat een moderator kan, en waarom.

2) Sinds vandaag heb ik rangen toegevoegd, waaraan je zou moeten kunnen aflezen hoe serieus je iemand moet nemen. Die rangen ken ik met de hand toe.

Van heel serieus naar mmm...-ik-weet-'t-zo-net-nog-niet:

- Deity
- Wizard
- Adventurer
- Peasant
- '' (rangloos)

Deity ben ik. Mijn macht is angstaanjagend. Gelukkig kom ik hier alleen maar om spammers naar de respawn-room te sturen.

Wizards, dat zijn heel machtige mensen wier gramschap je maar beter kunt vermijden.

Adventurers, dat zijn degenen die op deze site meedoen.

Peasants hebben zich weliswaar geregistreerd, maar omdat ze nog niets van zich hebben laten horen, weet ik nog niet of ik ze moet wissen of promoveren. Peasants blijven dus zelden lang peasant.

'' is de anonieme gast. Of je zijn of haar berichten serieus moet nemen, wisselt per bericht.

Voor de duidelijkheid, Admin == Branko; ik gebruik het eerste account vrijwel alleen als ik erge rommel (lees: spammers) aan het opruimen ben.
Terug naar boven  
Frank
Adventurer

Lid geworden: 15 Mrt 2005
Postings: 3

Gepost: Zon 26 Feb 2006, 3:10 pm    Onderwerp: Reclame  

Ik was nieuwsgierig naar het aantal buitenlandse leden van dit Forum, vooral Kiev schijnt goed vertegenwoordigd te zijn. Als ik dan de internetsites probeer blijkt het hier om reclame te gaan.

Groeten,

Frank
Terug naar boven  
Branko
Wizard

Postings: 25

Gepost: Zon 14 Mei 2006, 11:11 pm    Onderwerp:  

Ik wil dan ook aanraden dat je niet naar al te obscuur lijkende sites gaat kijken. Voor je het weet loopt je pc een koutje op.
Terug naar boven  
Cees
Adventurer

Lid geworden: 14 Jan 2005
Postings: 9

Gepost: Maa 22 Mei 2006, 6:49 pm    Onderwerp: Spam  

Door technische problemen een tijd afwezig geweest.

PW nog gefeliciteerd met je benoeming hier Exclamation
Als ik de ledenlijst bekijk heb je voorlopig nog wel wat te doen Wink

Groets Cees.
Terug naar boven  
Branko
Wizard

Gepost: Zat 03 Jun 2006, 12:41 pm    Onderwerp:  

De volgende maatregel is het invoeren van een zogeheten captcha. Dit is een code die nieuwe leden moeten intypen om te laten zien dat ze geen spamrobot zijn. Hopelijk houdt dit wat van het grote aantal nepregistraties tegen.

Er zijn verschillende problemen met deze captcha's, maar gezien het lage aantal registraties van echte adventurespelers en -ontwikkelaars denk ik niet dat ik hier echt veel mensen mee ontrief. Wie lid wil worden van het forum en het niet lukt te registreren, kan me altijd mailen!
Terug naar boven  
Idril
Adventurer

Lid geworden: 05 Jun 2006
Postings: 8

Gepost: Maa 05 Jun 2006, 1:50 pm    Onderwerp:  

Nja, volgens mij hebben jullie al zo'n code validator ingesteld, maar vooralsnog lijkt dat niet te werken denk ik?

*is nieuw hier*
Terug naar boven  
PW
Adventurer

Lid geworden: 13 Mrt 2005
Postings: 62

Gepost: Maa 05 Jun 2006, 4:31 pm    Onderwerp:  

Hoi, allemaal.

We zullen zien of het aantal geregistreerde spammers afneemt door die laatste maatregel.

Ik zou de "gewone" forumgebruikers willen vragen:
- niet naar de sites, waar spammers voor adverteren, te gaan, omdat het misschien een betaalde site is of een site is, die ongevraagd programma’s op je computer installeert
- niet op spamberichten te reageren, omdat het topic daardoor nog onoverzichtelijker wordt

Groeten,

PW
Terug naar boven  
Branko
Wizard

Gepost: Woe 07 Jun 2006, 4:25 pm    Onderwerp:  

Idril schreef:
Nja, volgens mij hebben jullie al zo'n code validator ingesteld, maar vooralsnog lijkt dat niet te werken denk ik?

't Is nog te vroeg om iets over te zeggen. Toen ik die validator instelde, waren er in ongeveer twee weken zo'n 120 nieuwe aanmeldingen gekomen. Nu zijn het er in een halve week ongeveer 10. Valt dus nog geen peil op te trekken.

PW schreef:
Ik zou de "gewone" forumgebruikers willen vragen:
- niet naar de sites, waar spammers voor adverteren, te gaan, omdat het misschien een betaalde site is of een site is, die ongevraagd programma’s op je computer installeert
- niet op spamberichten te reageren, omdat het topic daardoor nog onoverzichtelijker wordt

Helemaal mee eens!
Terug naar boven  
Branko
Wizard

Gepost: Vri 16 Jun 2006, 1:28 pm    Onderwerp:  

Ik heb helaas ook de laatste stap moeten nemen: je moet nu ingelogd zijn om te mogen posten. Dit n.a.v. een spamrum die het aantal berichten op dit forum bijna had verdubbeld.

Dit spijt me nog het meest. Ik ken zelf het gevoel van teleurstelling als ik wééééér ergens moet registreren om te mogen posten. Helaas is het voor de bezoekers ook niet prettig als alle nieuwe berichten alleen maar spam zijn, dus moet ik belangen afwegen.

Crying or Very sad
Terug naar boven  
PW
Adventurer

Lid geworden: 13 Mrt 2005
Postings: 62

Gepost: Vri 16 Jun 2006, 2:18 pm    Onderwerp:  

Hoi.

Wat ik de "gewone" forumgebruikers zou willen vragen, schreef ik al eerder. Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat je spammers op die twee manieren stimuleert meer te spammen en dat is niet de bedoeling.

Branko, ik herken het gevoel van WEER moeten registreren, maar na de chaos van vandaag, die je hebt beschreven, lijkt me het inderdaad een goed idee, die laatste stap.

Gelukkig zijn er na het invoeren van het forum ook serieuze geïnteresseerden in tekstadventures die zich hebben geregistreerd. Laten we hopen dat het forum na alle maatregelen van Branko nu spamvrij blijft.

PW
Terug naar boven  
Idril
Adventurer

Lid geworden: 05 Jun 2006
Postings: 8

Gepost: Vri 16 Jun 2006, 6:17 pm    Onderwerp:  

Dat is denk ik een goede stap Branko! (Eventueel zou je ook nog kunnen overwegen dat gebruikers eerst om jullie toestemming moeten vragen voordat ze kunnen registreren.) Jullie kunnen overigens mijn reactie op het spam bericht ook wel verwijderen. Razz
Terug naar boven  
Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Algemeen Alle genoemde tijden zijn GMT
Pagina 1 van 1