Dit is het archief van het forum van Branko's Tekstadventure Homepage. Er kan niet meer worden gepost.

Inform Nederlands

Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Maken
:: Bekijk volgend onderwerp  
Auteur Bericht
Victor Gijsbers
Adventurer

Lid geworden: 16 Sep 2005
Postings: 9

Gepost: Vri 16 Sep 2005, 6:44 pm    Onderwerp: Inform Nederlands  

Even wat nuttige informatie voor wie interactieve fictie in het Nederlands wil schrijven. De meest gebruikte IF-taal, Inform, kent een Nederlandse vertaling, en is dus uitermate geschikt. Meer informate over Inform vindt je hier, en de Nederlandse vertaling van Yuri Robbers vind je ook op die site, hier.

Zelf werk ik op dit moment met een iets aangepaste versie; als je problemen hebt met de vertaling as is kan je misschien het beste even contact met mij opnemen.

Yuri Robbers heeft Adventure, de beroemde eerste tekstadventure, vertaald in het Nederlands met behulp van deze vertaling van Inform: hier staat hij.

Zelf hoop ik over een paar maanden een origineel werk af te leveren; tegen die tijd kom ik hier nog wel eens kijken of er gewillige beta-testers rondlopen. Wink
Terug naar boven  
boekenfan
Gast

Gepost: Don 11 Mei 2006, 10:45 pm    Onderwerp: Re: Inform Nederlands  

Haha check deze website!!!

Dat kan wel eens de nieuwe manier van verhalen vertellen worden. Ziet er kewl uit allemaal. Wist niet dat ze dat ook in Nederland deden.

Mzzl!!!

Een boekenfan.
Terug naar boven  
Branko
Wizard

Lid geworden: 08 Jan 2005
Postings: 25

Gepost: Maa 15 Mei 2006, 12:19 am    Onderwerp:  

Victor mailde me om (onder andere) te zeggen dat Yuri Robbers (Roberts?) mogelijk op het punt staat een nieuwe versie van de Nederlandse vertaling van de Inform-library uit te brengen.
Terug naar boven  
Idril
Gast

Gepost: Zon 04 Jun 2006, 9:24 pm    Onderwerp:  

De Nederlandse vertaling doet het niet (meer). Ik heb met TADS gewerkt en ik wilde nu overstappen naar een Nederlandse versie van een programma. Jammer, dan blijf ik wel bij TADS. Groeten!
Terug naar boven  
Victor Gijsbers
Adventurer

Lid geworden: 16 Sep 2005
Postings: 9

Gepost: Maa 10 Jul 2006, 7:34 am    Onderwerp:  

Ik zal daar binnenkort eens naar kijken. Of stuur mij een mailtje, op victor [apenstaartje] lilith [puntje] gotdns [puntje] org, dan mail ik mijn files aan jou door.
Terug naar boven  
Idril
Adventurer

Lid geworden: 05 Jun 2006
Postings: 8

Gepost: Vri 04 Aug 2006, 12:46 pm    Onderwerp:  

Heeft u / heb je mijn e-mail wel gekregen? Shocked
Terug naar boven  
Idril
Adventurer

Lid geworden: 05 Jun 2006
Postings: 8

Gepost: Din 12 Dec 2006, 9:59 pm    Onderwerp:  

Nou, het is alweer maanden geleden maar ik denk dat die e-mail dus echt niet is aangekomen. Rolling Eyes Heel erg jammer.
Terug naar boven  
Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Maken Alle genoemde tijden zijn GMT
Pagina 1 van 1