Dit is het archief van het forum van Branko's Tekstadventure Homepage. Er kan niet meer worden gepost.

Hanksís Quest


 
Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Walkthroughs
Bekijk vorig onderwerp :: Bekijk volgend onderwerp  
Auteur Bericht
PW
Adventurer


Lid geworden: 13 Mrt 2005
Postings: 62

Gepost: Vri 22 Jul 2005, 1:13 pm    Onderwerp: Hanksís Quest  

Walkthrough Hankís Quest: Slachtoffer van het Gebeuren (Nederlands)

Ik wil Femo Duo Entertainment bedanken. Femo Duo Entertainment heeft een
walkthrough geschreven, waarop deze walkthrough is gebaseerd.

Let op: deze walkthrough werkt misschien niet voor alle Nederlandse versies van
dit spel.

De Nederlandse versie van het spel en de Engelse versie van het spel zijn hier te
downloaden:
http://home.deds.nl/~femo/download.html

Download het spel en pak het uit. Lees de handleiding door (het enige
tekstdocument van het programma).

Start het spel.

Je ziet het feest van je broer Paul in de garage en je ziet jullie moeder in de keuken.
De volgende dag ben je met Paul in de studeerkamer. Jij bent Hank. Je kunt een
aantal keer commandoís proberen als "dans", "zing" en "masturbeer", maar het zal
je niet verder helpen.

Loop naar de tafel en zeg "pak kaart". Loop naar het boek rechtsonder op het
scherm en zeg "kijk boek". Loop naar Paul en praat met Paul totdat de tekst
herhaald wordt. Loop de studeerkamer uit. Let op: de woonkamer bestaat uit
drie delen:
- het gedeelte, dat je vindt als je naar links op het scherm gaat
- het gedeelte waar je nu bent
- het gedeelte, dat je vindt als je naar beneden op het scherm gaat
Loop naar het kleine tafeltje en typ "kijk oplader". De hoorn is er niet, omdat je
moeder ermee belt in de keuken. Loop naar het gedeelte van de woonkamer links
van je. Gebruik de uitgang aan de onderkant van het scherm. Loop naar de post.
Zeg "pak post" en "kijk trap". Je kunt hier vijf kanten op:
- door de voordeur naar de voortuin, maar het spel zal je de deur niet laten openen,
maar dat is niet erg
- naar de wc, waar je naar toe kunt gaan door naar de deur te lopen en te zeggen
"open deur". Je kunt dan naar de wc-pot lopen en zeggen "plas",
"doe bril omlaag", "zit", "poep", "veeg", "sta op", "spoel", "doe bril omhoog",
"was" en naar de onderkant van het scherm lopen en zeggen "open deur".
- de trap op, maar je zult steeds naar beneden vallen. Als je het probeert, ga dan
naar rechts en naar boven met de pijltjestoetsen. Je kunt meer dan ťťn keer
proberen de trap op te gaan, maar het zal niet lukken.
- naar de kelder, waar je naar toe kunt gaan door naar de deur te lopen en te
zeggen "open deur" en waar je uit kunt door te zeggen "pleite"
- naar de woonkamer
Ga naar de kelder met "open deur". Loop nu rond en zeg steeds "voel" of "tast".
Na een aantal keer zal het spel je hints beginnen te geven: "IJSKOUD", "KOUD",
"WARM" en "HEET". Zoek dan een stukje rechtboven van het midden en blijf
"voel" of "tast" zeggen totdat je het flesje bier hebt gevonden. Typ dan "pleite".
Sla het spel hier op. Loop naar het linkerdeel van de woonkamer en typ
"open deur". Loop naar je moeder en typ "geef post" of "geef folders". Je krijgt nu
de hoorn. Loop de keuken uit via de uitgang linksonder, loop dan naar het gedeelte
van de woonkamer rechts van je en loop dan naar het gedeelte van de woonkamer
aan de onderkant van het scherm. Je moeder leest de reclamefolders. Loop naar je
moeder. Typ "praat moeder" maar negeer wat ze zegt en typ dan "bel Chris". Chris,
je neef, is met een draak aan het vechten. Je kan hem niet helpen. Na het gesprek
loop je naar de bovenkant van het scherm en dan ga je naar links. Loop door de
deur naar de keuken. Gebruik de uitgang rechtsonder op het scherm. Gebruik dan
de uitgang links op het scherm. Je vader werkt in de garage. Loop naar je vader en
zeg "praat vader" totdat de tekst herhaald wordt. Loop dan naar de papieren aan
de onderkant van het scherm. Typ "kijk papier", "pak gedicht" en "kijk flessen".
Gebruik de rechter uitgang van de twee uitgangen aan de onderkant van het scherm.
Gebruik dan de uitgang rechts. Ga voor de kast aan de onderkant van het scherm
staan. Typ "kijk kast", "pak kam" en "pak creme". Gebruik de uitgang rechtsonder
en gebruik dan de uitgang aan de onderkant van het scherm. Je bent nu op het
terras. Gebruik de uitgang linksonder en loop dan naar de onderkant van het scherm.
Typ "kijk" en "kijk Chris". Loop naar Chris en typ "praat Chris". De voordeur leidt
naar de hal, maar je kunt op die manier niet binnenkomen. Loop naar Teun en typ
"praat Teun" totdat de tekst herhaald wordt. Gebruik de uitgang rechtsboven op het
scherm. Je ziet hier een smal paadje rechtsonder, jouw fiets en een deur naar de
garage. Sla het spel op. Gebruik het smalle paadje totdat je niet meer te zien bent
op het scherm. Typ "kijk". Je kunt nu tussen de cijfers "1", "2", "3", "4", en "5"
kiezen en naar muziek luisteren. Voor een andere soort muziek typ je weer "kijk"
en kies je weer een cijfer. Als je klaar bent, loop je naar je fiets en typ je
"pak fiets". Als je nu 49 punten hebt, heb je alles goed gedaan.

Typ "kijk". Ga naar binnen. Typ weer "kijk". Typ nu "kijk bord" totdat je 50 punten
hebt. Loop naar links totdat je voor de lokalen 14 en 15 staat. Loop naar de
concierge en typ "kijk bord" en dan "praat concierge" tot de tekst herhaald wordt.
Loop nu naar rechts totdat je voor de lokalen 18 en 19 staat. Wacht totdat de tekst
van jou en Michael herhaald wordt. Ga bij de drie jongens staan en typ
"kijk jongens". Typ "praat Willem" totdat de tekst herhaald wordt. Typ "praat Jeff"
totdat de tekst herhaald wordt. Typ "praat Herman" totdat de tekst herhaald wordt.
Typ "geef kaart Willem" en "praat Willem". Typ "geef bier Herman" en
"praat Herman". Ga naar rechts en ga bij de meisjes voor de lokalen 20 en 21
staan. Typ "kijk meisjes". Typ "praat Charlotte" totdat de tekst herhaald wordt.
Typ "praat Denise" totdat de tekst herhaald wordt. Typ "geef gedicht Denise" en
typ "praat Denise". Loop naar links totdat je voor lokaal 16 staat. Typ
"kijk jongens". Typ "praat Daan" totdat de tekst herhaald wordt. Typ "praat Rob"
totdat de tekst herhaald wordt. Typ "praat Andries" totdat de tekst herhaald wordt.
Typ "geef kam Rob". Wacht tot de les begint. Ga naar links naar lokaal 14 en ga
naar binnen. Loop naar de lege plaats en zeg "zit". Volg het gesprek totdat je
klasgenoten weg zijn. Zeg dan "sta op" en "pak papier". Loop naar herr Haussman
en zeg "praat man" totdat het gesprek herhaald wordt. Ga tussen het bureau en
het bord staan. Sla het spel op. Zeg "pak stoffer" en terwijl de kalkwolk hangt,
zeg je "open la". Wacht tot de kalkwolk verdwenen is. Zeg "praat man". Loop het
lokaal uit. Sla het spel op. Loop naar rechts naar lokaal 22 en ga naar binnen.
Loop naar de lege plaats en zeg "zit". Wacht tot meneer Van Urk op het bord
schrijft. Typ dan "vouw papier" en "gooi vliegtuigje". Typ "sta op". Loop het lokaal
uit. Ga naar links totdat je weer voor lokaal 14 staat. Loop dan naar de deur uiterst
links. Dit is het kantoor van de concierge. Sla het spel op. Typ "open deur".
Gebruik de cijfers 1 tot en met 9 rechts op het toetsenbord om tussen de sensoren
door te lopen naar het bureau terwijl je Num Lock uitstaat. Sla het spel iedere keer
op nadat je een stukje verder bent. Als je bij het bureau bent, typ je "pak ruilboek".
Sla het spel op. Ga terug naar de deur op dezelfde manier. Verlaat het kantoor van
de concierge. Sla het spel op. Loop naar de jongen met de krant. Zeg
"praat jongen". Loop naar rechts naar lokaal 16 zonder naar binnen te gaan. Loop
naar de jongens en zeg "praat Rob", "geef ruilboek Andries" en "praat Andries".
Loop naar rechts totdat je voor de lokalen 18 en 19 staat en ga bij de jongens
staan. Typ "geef Playgirl Jeff" en "praat Jeff". Loop dan naar links en loop het
schoolgebouw uit. Ga naar de onderkant van het scherm. Je fietst nu naar huis.

Zeg "open deur". Loop naar de hoek linksboven op het scherm, ga achter de grote
paarse kast staan en zeg "kijk". Als je op de goede plaats staat, krijg je de tekst
dat dit je vaders lab is. Zeg "pak schoensmeer". Gebruik de rechter uitgang van de
uitgangen onderaan het scherm en gebruik dan de uitgang rechts op het scherm.
Loop naar je moeder en zeg "praat moeder" totdat de tekst herhaald wordt.
Gebruik de uitgang linksonder op het scherm. Ga naar rechts en ga door de deur.
Wacht tot Denise belt en zeg dan "pak telefoon". Loop dan naar het rek met de
cdís en zeg "pak cd". Verlaat de studeerkamer. Ga naar de onderkant van het
scherm. Typ "praat vader" maar negeer wat hij zegt. Ga naar de bovenkant van
het scherm, ga dan naar links, ga door de deur, gebruik de uitgang rechtsonder
op het scherm, gebruik de uitgang links op het scherm en loop naar de deur. Typ
"open deur" en "pak fiets".

Loop het schoolgebouw in. Ga naar links totdat je voor lokaal 16 bent. Ga bij de
jongens staan en zeg "geef cd Daan" en "praat Daan". Ga naar rechts totdat je
voor de lokalen 20 en 21 bent. Loop naar de jongen en zeg "praat jongen"
totdat de tekst wordt herhaald. Zeg dan "meng schoensmeer creme" en
"geef chocopasta jongen". Loop naar links totdat je voor de lokalen 18 en 19
staat. Ga bij de drie jongens staan en zeg "geef stroop Michael",
"kijk Michael" en "praat Michael". Loop naar links, loop het schoolgebouw uit en
ga naar de onderkant van het scherm. Je fietst nu naar huis.

Ga naar links. Je ziet je broer Paul. Typ "kijk Paul" en "kijk bal". Ga bij Paul
staan. Typ "praat Paul". Wanneer de bal in het gras ligt, ga je dichtbij de bal
staan en dan typ je "trap bal". Loop naar de roos, die Teun liet vallen, en zeg
"pak roos". Gebruik de uitgang rechtsboven op het scherm. Loop naar je fiets
en zeg "pak fiets".

Loop het schoolgebouw in en ga naar rechts totdat je voor de lokalen 20 en 21
bent. Loop naar de meisjes en zeg "geef roos Charlotte".

Je hebt nu de acht uitnodigingen uitgedeeld en het feest georganiseerd.

Groeten van PW.
Terug naar boven  
PW
Adventurer


Lid geworden: 13 Mrt 2005
Postings: 62

Gepost: Vri 22 Jul 2005, 1:15 pm    Onderwerp:  

Walkthrough Hankís Quest: Victim of Society (English)

I want to thank Femo Duo Entertainment. Femo Duo Entertainment has written a
walkthrough, that this walkthrough has been based on.

Note: this walkthrough may not work for all English versions of this game.

The Dutch version of the game and the English version of the game can be
downloaded here:
http://home.deds.nl/~femo/download.html

Download the game and unzip it. Read the manuel (the only text-file in the
programme).

Start the game.

You are watching your brother Paulís party in the garage and you will see your
mother in the kitchen. The next day you are with Paul in the studio. You are
Hank. You can try some commandos a few times like "dance", "sing" and
"masturbate", but it will not help you any further.

Walk to the table and say "get card". Walk to the book at the lower-right of the
screen and say "look book". Walk to Paul and talk to Paul until the text is
repeated. Leave the studio. Pay attention: the livingroom has three parts:
- the part, that you can find if you walk left of the screen
- the part you are now
- the part, you can find if you walk to the bottom of the screen
Walk to the small table and typ "look loader". The telephone is missing, because
your mother is calling with it in the kitchen. Walk to the part of the livingroom at
your left. Use the exit at the bottom of the screen. Walk to the mail. Say "get mail"
and "look stairs". You can go five directions from here:
- through the frontdoor to the frontyard, but the game will not let you open the door,
but that does not matter.
- to the lavatory, where you can go by walking to the door and saying "open door".
You can then walk to the toilet-seat and say "pee", "put seat down", "sit", "shit",
"wipe", "stand", "flush", "lift seat", "wash" and walk to the bottom of the screen
and type "open door".
- up the stairs, but you will fall down every time. If you try, go right and up using
the arrow-keys. You can try going up the stairs more than once, but it will not
work.
- to the basement, where you can go by walking to the door and saying
"open door" and where you can leave by saying "leave"
- to the livingroom
Go to the basement using "open door". Walk around now and keep saying "feel" or
"touch". After a few times the game will begin giving you hints: "Youíre way off!!",
"No, you arenít getting any closer.", "Getting closer." and "Youíre very close". Then
look a little right-above the centre and keep saying "feel" or "touch" until you find the
bottle of beer. Then type "leave". Save the game here. Walk to the left part of the
livingroom and type "open door". Walk to your mother and type "give mail". You will
now get the telephone. Leave the kitchen through the exit at the bottom-left, then
walk to the part of the livingroom at your right and then walk to the part of the
livingroom at the bottom of the screen. Your mother is reading the advertisements.
Walk to your mother. Type "talk mother" and then type "call Chris". Chris, your
cousin, is fighting a dragon. You cannot help him. After the conversation, walk to
the upper part of the screen and then go left. Walk through the door to the kitchen.
Use the exit at the bottom-right of the screen. Then use the exit at the left of the
screen. Your father is working in the garage. Walk to your father and say
"talk father" until the text is repeated. Then walk to the papers at the bottom of the
screen. Type "look paper", "get poem" en "look bottles". Use the right exit of the
two exits at the bottom of the screen. Then use the exit at the right. Go stand in front
of the cupboard. Type "look cupboard", "get comb" and "get cream". Use the exit at
the bottom-right and then use the exit at the bottom of the screen. You are now at
the terrace. Use the exit at the bottom-left and walk to the bottom of the screen.
Type "look" and "look Chris". Walk to Chris and type "talk Chris". The frontdoor
leads to the hall, but you cannot enter that way. Walk to Tom and type "talk Tom"
until the text is repeated. Use the exit at the upper-right of the screen. You notice
a small, narrow path at the bottom-right, your bike and a door to the garage. Save
the game. Use the small, narrow path at the bottom-right until you cannot be seen
on the screen anymore. Type "look". You can now choose one of the numbers "1",
"2", "3", "4" or "5" and listen to music. For a different kind of music, type "look"
again and choose a number again. When you have done so, walk to your bike and
type "take bike". If you now have 49 points, you did everything okay.

Typ "look". Go inside. Type "look" again. Now type "look board" until you have 50
points. Walk to the left until you are in front of the rooms 14 and 15. Walk to the
caretaker and type "look board" and then "talk caretaker" until the text is repeated.
Now walk to the right until you are in front of the rooms 18 and 19. Wait until your
text and Michaelís is repeated. Go stand with the three boys and type "look boys".
Typ "talk Eddy" until the text is repeated. Type "talk Jeff" until the text is repeated.
Type "talk Jack" until the text is repeated. Type "give card Eddy" and "talk Eddy".
Type "give beer Jack" and "talk Jack". Go to the right and stand with the girls in
front of the rooms 20 and 21. Type "look girls". Type "talk Charlene" until the text
is repeated. Type "talk Denise" until the text is repeated. Type "give poem Denise"
and "talk Denise". Walk to the left until you are in front of room 16. Type
"look boys". Type "talk Don" until the text is repeated. Type "talk Bobby" until the
text is repeated. Type "talk Andy" until the text is repeated. Type
"give comb Bobby". Wait until the lessons start. Go to the left to room 14 and
enter. Walk to the empty seat and say "sit". Follow the conversation until your
class-mates are gone. Then say "stand" and "get paper". Walk to herr Haussman
and say "talk man" until the conversation is repeated. Go stand between the desk
and the board. Save the game. Say "take duster" and while the cloud of chalk is
hanging, say "open drawer". Wait until the cloud of chalk is gone. Say "talk man".
Leave the room. Save the game. Walk to the right to room 22 and enter. Walk to
the empty seat and say "sit". Wait until mr. Van Dyke is writing on the board. Then
type "fold paper" en "throw plane". Typ "stand". Leave the room. Go to the left
until you are in front of room 14 again. Walk to the door at the far left. This is the
caretakerís office. Save the game. Type "open door". Use the
numbers 1 through 9 at the right of the keyboard to walk among the heat-sensors
to the desk while the your Num Lock is off. Save the game every time after you
have just completed a small part. When you are at the desk, type "get collection".
Save the game. Go back to the door in the same way. Leave the
caretakerís office. Save the game. Walk to the boy with the newspaper. Say
"talk boy". Walk to the right to room 16 without entering. Walk to the boys and
say "talk Bobby", "give collection Andy" and "talk Andy". Walk to the right until
you are in front of the rooms 18 and 19 and go stand with the boys. Type
"give Playgirl Jeff" en "talk Jeff". Walk to the left and walk out of the
school-building. Go to the bottom of the screen. You will now go home.

Say "open door". Walk to the corner at the upper-left of the screen, go stand behind
the big, purple cupboard and say "look". When you are standing at the right place,
you will get the text saying this is your fatherís lab. Say "take boot-polish". Use the
right exit of the exits at the bottom of the screen and then use the exit at the right of
the screen. Walk to your mother and say "talk mother" until the text is repeated.
Use the exit at the bottom-left of the screen. Go to the right and go through the door.
Wait until Denise is calling and then say "answer phone". Then walk to the rack with
the cdís and say "take cd". Leave the studio. Go to the bottom of the screen. Type
"talk father" but ignore what he says. Go to the top of the screen, then go to the left,
go through the door, use the exit at the bottom-right of the screen, use the exit at the
left of the screen and walk to the door. Type "open door" en "take bike".

Walk into the school-building. Go to the left until you are in front of room 16. Go
stand with the boys and say "give cd Don" and "talk Don". Go to the right until
you are in front of the rooms 20 and 21. Walk to the boy and say "talk boy" until
the text is repeated. Then say "mix bootpolish cream" and "give spread boy". Walk
to the left until you are in front of the rooms 18 and 19. Go stand with the three
boys and say "give honey Michael", "look Michael" en "talk Michael". Walk to the
left, walk out of the school-building and go to the bottom of the screen. You will
now go home.

Go to the left. You will see your brother Paul. Type "look Paul" and "look ball".
Go stand with Paul. Type "talk Paul". When the ball is on the grass, go stand close
to the ball and type "kick ball". Walk to the rose Tom dropped and say "take rose".
Use the exit at the upper-right of the screen. Walk to your bike and say "take bike".

Walk into the schoolbuilding and go to the right until you are in front of the
rooms 20 and 21. Walk to the girls and say "give rose Charlene".

You now distributed the eight invitations and organized the party.

Written by PW.
Terug naar boven  
Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Walkthroughs Alle genoemde tijden zijn GMT
Pagina 1 van 1