Dit is het archief van het forum van Branko's Tekstadventure Homepage. Er kan niet meer worden gepost.

antagonisten, arendarvon castle en zwaard van de koning

Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Spelen
Bekijk vorig onderwerp :: Bekijk volgend onderwerp  
Auteur Bericht
Alex
Adventurer

Lid geworden: 17 Nov 2008
Postings: 2

Gepost: Din 18 Nov 2008, 11:54 am    Onderwerp: antagonisten, arendarvon castle en zwaard van de koning  

Ik ben momenteel bezig met het proberen uit te spelen van een drietal nederlandstalige tekstadventures waarvan ik nog nergens een oplossing heb gezien. Ik vroeg me af of er iemand is die mee wil helpen om te proberen deze adventures uit te spelen.

Het gaat om de volgende adventures:

Het mysterie van Arendarvon castle.

Ik heb dit spel uitgespeeld, maar niet met het maximaal aantal punten. Dit komt doordat ik een aantal van de magische spreuken heb gebruikt om het spel uit te spelen. Iemand die ideeen heeft om het spel uit te spelen zonder spreuken te gebruiken of wil proberen om dit te doen?

Het zwaard van de koning

Ik heb het zwaard van de koning gevonden, maar kan het niet pakken. Hiervoor heb ik een juweel nodig wat in de kist zit in de ruines. Om deze kist te openen heb je echter een sleuteltje nodig wat ook in de ruines zit, maar waar je niet bij kunt omdat het in een spleet zit. Ik weet dat je het met het magneet er uit moet halen, maar ik krijg het niet voor mekaar om het goede commando te vinden. De overige puzzles heb ik volgens mij wel allemaal opgelost. Ook degene die niet noodzakelijk zijn om het spel uit te spelen. Ik zal binnenkort wel eens een overzicht maken zodat deze bij de hints geplaatst kunnen worden.

De antagonisten

Ik zit momenteel in de mierenhoop. Ik weet dat ik de superhoning aan de wachter moet geven zodat ik ongestoord naar de raket kan warmee ik uiteindelijk kan ontsnappen en dus het spel kan uitspelen. Ik heb echter de volgende problemen die ik nog moet oplossen:

-Wat is het nut van de knoflook
-De werkmier opent bijna altijd dezelfde deur van de drie deuren in de grote hal waar hij loopt. Weet iemand hoe je hem de westelijke deur kan laten openen. Ik vermoed dat daar de brandstofstaaf voor de raket ligt.
-Hoe zorg je ervoor dat de mieren als ze aan je snuffelen je niet meer als vijand zien. Ik vermoed dat het op de een of andere manier moet door de goede kamer met schimmels te betreden, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om de juiste geur te vinden.
-Wie weet hoe je de deur van de raket kunt openen?

Mocht er iemand willen proberen om eindelijk een oplossing voor deze spellen te vinden of iemand die al een oplossing voor deze spellen heeft dan hoor ik het graag.
Terug naar boven  
Alex
Adventurer

Lid geworden: 17 Nov 2008
Postings: 2

Gepost: Din 18 Nov 2008, 9:42 pm    Onderwerp: antagonisten  

Ik heb de Antagonisten net uitgespeeld. Ik zal binnenkort een walkthrough schrijven.
Terug naar boven  
joshi
Peasant

Lid geworden: 24 Dec 2008
Postings: 1

Gepost: Vri 26 Dec 2008, 8:20 am    Onderwerp: Het zwaard van de koning  

Als ik mij niet vergis moet je de magneet laten vallen met het commando "gooi magneet", ik kan het alleen niet uittesten. Zodra ik op een plek waar al een voorwerp ligt een ander voorwerp neerleg dan crashed het spel. Als jij een andere versie van het hebt maak je mij blij.

PAS OP!!! spoiler!!!

Mogelijke commando's (via hexeditor gevonden):
BAGAGE
BETAAL
BEVRIJD
DOE AAN
DOE UIT
DRINK
EET
GEEF
GEEF AAN
GOOI
HAK
HELP
KLIM
LAAT ACHTER
LAAT LIGGEN
LAAT LOS
LAAT VALLEN
LAAT VRIJ
LAAT ZIEN
LEEG
NAAI
NEEM
NEUK
OPEN
PAK
ROEP
SCHIET
SLA
STEEK AAN
STOP
VAL AAN
VUL

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Terug naar boven  
Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Spelen Alle genoemde tijden zijn GMT
Pagina 1 van 1