Dit is het archief van het forum van Branko's Tekstadventure Homepage. Er kan niet meer worden gepost.

Hein Pragt en de Scott Adams adventure interpreter

Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Maken
Bekijk vorig onderwerp :: Bekijk volgend onderwerp  
Auteur Bericht
Branko
Wizard

Lid geworden: 08 Jan 2005
Postings: 25

Gepost: Zat 23 Feb 2008, 1:32 pm    Onderwerp: Hein Pragt en de Scott Adams adventure interpreter  

Wisten jullie dat de programmeur van de interpreter voor Scott Adams adventures een Nederlander is? Hij heet Hein Pragt, en de pagina over zijn interpreter vind je op http://www.heinpragt.com/advent/advent.php.
Terug naar boven  
HeinPragt
Adventurer

Lid geworden: 07 Aug 2008
Postings: 1

Gepost: Vri 08 Aug 2008, 8:33 pm    Onderwerp: Scott Adams  

Mijn eerste computer was een TRS-80 en daarop speelde ik in 1980 de adveture spellen van Scott Adams. Ook programmeerde ik toen al en ik schreef naar aanleiding van een artikel van Scott Adams een eigen adventure interpreter en een eigen adventure, samen met een vriend.

Meer dan 10 jaar later leerde ik via het Internet Scott Adams kennen en we werden vrienden. Ik vond enkele oude sources en kreeg via/via de oude spel files en maakte toen in de taal 'C' een interpeter en een interface voor de oude adventure spellen voor Windows.

Sinds ik die online heb staan heb ik meerdere leuke reacties van mensen over de hele wereld gehad en is het programma in Amerika zelfs op een adventure verzamel cd verschenen. Scott heeft de source weer gebruikt voor zijn allerlaatste adventures.

Ik ben nog steeds een hele grote adventure fan, maar dan wel van de spellen waar je veel moet puzzelen en uitzoeken zoals Myst en Riven. Op mijn site kun je de adventure interpreter voor windows en een aantal adventure spellen voor deze interpreter downloaden.

veel plezier, Hein Pragt (www.heinpragt.com)
Terug naar boven  
Branko's Tekstadventure Homepage Forumindex -> Maken Alle genoemde tijden zijn GMT
Pagina 1 van 1