De Nachtwacht

Legenda:
*** = onbekend
--- = niet van toepassing


 
Auteur(s)
Naam auteur John Vanderaart
Functie auteur Ontwerper / maker
Adres auteur ***
Naam auteur C. Kramer
Functie auteur ***
Adres auteur ***

Softwarehuis
Naam Radarsoft
Contactinformatie ***

Uitgever
Naam MCN / MCN Magazine
Contactinformatie ***

Vorm uitgave
Uitgavedatum 1986
Verkrijgbaar op/bij ***
Prijs ***
Voor systemen C64, MSX

Gegevens verstrekt door
Naam Alex Dijkstra / MCN Magazine
Contactinformatie ---
Relatie tot het spel ---
Opmerkingen

Alex Dijkstra vond het tijdschrift waarin dit avontuur werd aangekondigd. Het gaat om MCN Magazine #6 uit 1986.

De Nachtwacht is een grafisch adventure waarin de nachtwaker Chip Nibble (volgens het blad bekend uit een eerder spel) binnen 100 stappen 8 inbrekers moest vangen.

Aan het spel waren een of meerdere prijsvragen verbonden. Degenen die daar het minste aantal stappen voor nodig hadden, konden bij MCN Magazine prijzen winnen, namelijk tegoedbonnen voor 1500, 1000 en 500 gulden.

Het blad schrijft:

Hoe gaat het spelen in zijn werk? Heel simpel, u heeft de beschikking over een 'standaard-avonturen-pakket' van opdrachten zoals: (N)oord, (Z)uid, (W)est, (O)ost, (B)ezit, (H)elp, (A)lles, (V)oorwerp. en (R)ichting...in willekeurige volgorde natuurlijk! Daarnaast kunt u nog diverse dingen PAKken, LEGgen, beLUISteren, beKIJKen,...

Met de bovenstaande opdrachten kunt u aan de gang. U loopt Oost, u loopt Zuid, u PAKt een HONKbalknuppel, u loopt Noord, u loopt West, u PAKt een PARAlyzer, u loopt Noord, nogmaals Noord, nogmaals Noord, nu wacht u tot 'stap 78' verschijnt. En kijkt u nu eens aan, u heeft de eerste boef te pakken!

Tot zover 'quickstart', want voor de andere zeven boeven zoekt u het zelf maar uit. De maker John Vanderaart heeft gelukkig nog wel enkele handige tips in voorraad:

  • Niet alle boeven vindt u in het magazijn van 'pikken'! Denk ook om de Hoofdingang, de Kantine, het dichtstbijzijnde Toilet en een van de twee aanwezige gangkasten.
  • De derde boef is het 'snelst' te arresteren!
  • Gebruik de 'eerste keer' spelen om een duidelijke plattegrond te maken...
  • In de meeste magazijnen is het juiste tijdstip aanwezig...
  • Vergeet niet om overal om hulp te vragen!
Inzenddatum9-3-2015
Gecontroleerd doorBranko Collin
Controledatum18-4-2017

Overige bronnen

Generation-MSX
www.generation-msx.nl/software/radarsoft/de-nachtwacht/3119/, geraadpleegd 18 april 2018.

Afbeeldingen

[schermafdruk van De Nachtwacht, openingsscherm]
Bron: generation-msx.nl.

[schermafdruk van De Nachtwacht, inleiding]
Bron: generation-msx.nl.

[scan van pagina's 22 en 23 van MCN Magazine #6, 1986]
Bron: Alex Dijkstra


Naar het spellenoverzicht.
Naar huis.
Pagina laatst veranderd op 20 april 2018.